Zohar wypełnia światłem, które staje się pokarmem


Księgi Mojżeszowe, razem z Torą uważane są za fizyczne ciało zdolne do nauki, natomiast księga Zohar jest wewnętrzną duszą pochodzącą z tego ciała. Pięcioksiąg jest wzniosły i ważny dla ludzi,  ale to Zohar stanowi wiedzę.
To nie jest puste przeświadczenie. Ludzie otrzymali księgi od istot żyjących w tzw. „wyższych światach” albo z takich, które są bezpośrednio nad nami, wyżej.
Obrazoburczo, odrzucono mistykę żydowską i do dziś dnia wiele osób zohydza tę gałąź wiedzy, aby przeciętny śmiertelnik miał zablokowany dostęp do pewnych pojęć, które z poziomu zwykłego zrozumienia, pozwoliłyby ludzkości na uwolnienie się od wpływów religii, dominacji i zła.


www.marcinlupkowski.pl


Judaizm
Uczeni judaizmu, ci światli i rozumni, twierdzili że Stwórca jest dla wszystkich jak również, dla nich jest Ziemia. Chrześcijaństwo mieszając historię Izraela z dziełem Stwórcy, doprowadziło do sytuacji, w której to chrześcijaństwo jest czymś gorszym, opartym na ofierze i obietnicy, całkowicie nie traktującym ludzkości całościowo, brakującym (eliminującym) historię Izraela z treści, przypisującym wszystkie te zdarzenia własnym hasłom.
Ludzkość to nie tylko Izrael, gdyż to tajemnica i wiedza, którą odkryć może każdy, dotycząca nas wszystkich, ludzi.
Wyobraźmy sobie tysiąclecie, w czasie którego Żydzi wychodzą i mówią – jesteśmy jednym, szanujmy się, itd. Jak są wówczas traktowani?
Prześladowaniami, oskarżani o rytualne mordy, itd. Komuś zależy, aby prawdziwa natura Żydów, ich potężna wiedza oraz zdolność do rozumowania świata, nie wychodziło poza pewne obszary.
Zasada jest dość mało skomplikowana: lepiej jest nienawidzić niż przekonać się o tym, że zawierzyło się ułudzie.

Tora to ciało, a Zohar to dusza
Odważne stwierdzenie, mówiące o tym że Tora to ciało a Zohar to dusza, ale człowiek zna swoje ciało. Wymyślił psychologię, aby poznawać i zgłębiać duszę.
Tora kształtuje wewnętrzne relacje, daje możliwość poznania, a Zohar wypełnia człowieka światłem, które staje się jego energetycznym pokarmem.
Dosłowne historie Tory ukrywają niezliczone sekrety. One zostały ukryte, nie są otwarte. W tym nie chodzi o zdarzenia czy ich prawdziwość. W wielu miejscach, poprzez jedno słowo, możemy znaleźć prawdę, być bliżej.
Zohar jest Światłem (dosł. the Zohar is the Light), które świeci nad wszystkimi sprawami, trudnymi i niemożliwymi do zrozumienia i wytłumaczenia, lecz wzniosłymi, opisanymi zdarzeniami z Tory (dosł. all of the Torah’s sublime mysteries).
Czyli inaczej: Tora jest obrazem zwykłego życia. Bezpośrednim wyrazem obcowania człowieka ze Stwórcą, ukazanym w prosty sposób, na tle dziejów narodu i ludzkości. Zohar idzie dalej, niosąc zrozumienie i przywracając wiedzę człowiekowi. Zwykłe stwierdzenie, że „wiedza kosztuje czy wiedza jest skarbem”, obecnie się zatraca, gdyż szydzi się z prawdziwej wiedzy, którą zakryto.
Samo mówienie, że wiedza została zakryta, stanowi już coś niewybaczalnego. Wnosi do życia bunt, powoduje ataki i szydzenie. W przypadku rodowodów i życia proroków, stosuje się takie pojęcie „odszedł od zmysłów”.
Ludziom wmówiono, że wszystko jest jasne i poznane. Mechanizmy te, ograniczają możliwości człowieka w zrozumieniu świata. Mając przeświadczenie o tym, że wszystko jest już jasne, człowiek nie podejmuje się próby zrozumienia czegokolwiek. Na każdą ingerencję w jego utrwalony światopogląd, reaguje gniewem.
To podstawowy mechanizm kontrolowania i ograniczania człowieka w jego poszukiwaniach. W tym artykule na podstawie Zoharu, postaramy się wytłumaczyć podstawowe pojęcia w nim zawarte. Będzie to kolejna odsłona, ale nie ostatnia gdyż jest tego multum.  
Nie twierdźmy, że mistyka jest czymś złym. Stwierdzanie tego, ma na celu zamknięcie nas na różne pojęcia.
Jeżeli W. I. Lenin mówił o tym, że religia wypacza rzeczywistość, która jest obrazem stworzonym przez człowieka dla wyobrażenia rzeczywistości – to Zohar powie żeby znaleźć wewnątrz tego sposób na poznanie prawdy. Tłumaczy to też, dlaczego Żydzi tak głęboko zaufali komunizmowi. Znamy apokaliptyczne stwierdzenie „kto ma oczy, kto ma uszy” – wiedza, o tym mówi Zohar.

Emanacje – 10 Sfirot
Emanacja to pewien rodzaj abstrakcji w stosunku do rzeczy, która posiada swoje źródło. Prościej można to ująć, jako wyobrażenie pewnej struktury, która posiada własne źródło. Czyli jeżeli coś tu, pojawia się w wyobrażeniu człowieka, to musi mieć swoje źródło w „wyższych światach” (to jest praprzyczyna sprawcza). Przypisywanie wszelkich form wyobrażeń, tj. zdolność człowieka do śnienia czy marzenia oraz mówienie o nawiedzeniu przez demona, stanowi próbę uśpienia zbiorowej podświadomości, w której pokładach znajduje się prawdziwa wiedza. Substancja zbiorowa nie dopuszcza do siebie człowieka, a wspólny mechanizm został aktywowany na poziomie instynktów oraz prostych zbiorów zasad, opartych na strachu, przemocy, materializmie i wyzysku. Jesteś głodny – musisz zjeść, aby zjeść – musisz mieć pieniądze. Chcesz dobrze żyć – wiedza nie jest ci potrzebna – nic poza tym światem nie istnieje – Chrystus ci wybaczy – możesz być prostytutką. Ważne, abyś kochał kapitalizm i konsumpcję oraz wydawała pieniądze, nawet za cenę ruiny finansowej.
Na tym poziomie, zamyka się „trzecie oko” i wrażliwość na cokolwiek.
Zbiorowa podświadomość człowieka nie działa w pełni. Próbujemy wypełnić sobą świat, starając komunikować z poziomu naszego bytu, ale formalnie nie możemy wyjść poza pewne obszary. Szczątkowo pojawia się poczucie samotności, chęć obcowania na poziomie jaźni z innymi ludźmi, bez konieczności przebywania w ich otoczeniu. Szybko jednak uznajemy to za objaw choroby. Opłaca się być szarlatanem – wróżbitą i dziwką – nie opłaca się być intelektualistą, szukającym oświecenia (prawdy), bo wówczas nazwą nas komunistą.
Ukryte w oślepiającym świetle, w Wyższym Świecie, zostało stworzone Światło. A zatem, powstał mały punkt, pomiędzy którym nasz wszechświat mógł się narodzić. Stworzonych zostało też dziesięć zasłon. Te dziesięć zasłon nazywa się Dziesięcioma Sefirot. Każda kolejna Sefira zmniejsza emanacje Światła, stopniowo ściemniając jego blask – nasz fizyczny świat zna to jako Malchut. Tylko pozostałość Światła pozostała w tym ciemniejącym wszechświecie pilotuje światło, które podtrzymuje naszą egzystencję.
To Światło jest życiową siłą istoty ludzkiej, początkującą narodziny gwiazd, podtrzymującą słońca, która ustala wszystko od wirujących galaktyk, do zajętego w ruchu mrowiska.
Co więcej, Dziesięć Sefirot działa jak pryzmat, załamujący Światło w wielu kolorach, dając początek różnorodności życia i materii w naszym świecie.

Dziesięć Sefirot są następujące:

Korona
Mądrość
Zrozumienie
Wiedza
Mała twarz

obejmujących kolejnych Sześć Sefirot:

Łaska
Osąd, Srogość
Wspaniałość, Piękno
Zwycięstwo (Nieśmiertelność)
Chwała
Fundament
Królestwo

Nie obawiajmy się używania słów: duchowy, fizyczny, światy itd. Religia to nie dżungla, a nasz świat to nie eksperymentalny padół, na którym człowiek otrzymał zabawki do ręki.

Partzufim – formy spirytualne
Jedna kompletna struktura Dziesięciu Sefirot tworzy Partzuf lub Spirytualną Formę. Razem, te siły są cegiełkami całej rzeczywistości (składają się na rzeczywistość jak puzzle, z których jest zbudowana układanka).
Jak woda i piasek, połączone do tworzenia cementu, Dziesięć Sefirot wytwarza Spirytualną Formę (Partzuf). Każda z tych Spirytualnych Form poniżej, składa się z jednego ustalonego zbioru Dziesięciu Sefirot.

Te Spirytualne Formy nazywają się:

Starożytność
Starożytnych dni
Świętej Starożytności
Starożytność starożytności
Ojciec
Długa Twarz
Matka
Kobieta
Inteligencja
Praojciec Izraela
Mężczyzna

Te imiona nie powinny być tłumaczone dosłownie. Reprezentują wyjątkowe siły duchowe i konstrukcyjny blok, wytwarzając podbudowę i fundament dla wszystkich światów, tworząc rzeczywistość.

Pięć światów
Wszystko powyżej Spirytualnych Form (Partzufim) tworzy jeden duchowy świat. Tam jest Pięć Światów, które w całości tworzą naszą rzeczywistość, w związku z tym wymaganych jest pięć ustalonych na górze Spirytualnych Form.  
Nasz psychiczny świat odpowiada dla świata:

Asiyah – Akcja
Adam Kadmon – Pierwotny Człowiek
Atzilut – Emanacja
Briyah – Kreacja
Yetzirah – Tworzenie
Asiyah – Działanie

Pięć poziomów duszy
Nefesh – Pierwszy, Najniższy poziom Duszy
Ruach – Drugi poziom Duszy
Neshamah – Trzeci poziom Duszy
Chayah – Czwarty poziom Duszy
Yechidah – Najwyższy, piąty poziom Duszy

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

„Anioł Stróż” – sługa ludzkości?

Święta Inkwizycja

Śmierć i pogrzeb w obyczajowości współczesnego człowieka